0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Priset skall ju kunna erbjudas i 15 min perioder för att få mer efterfrågeflexibilitet.Tror det är ganska sannolikt att även effektavgiften kommer beräknas så, då nätbolagen vill tjäna pengar, men kanske det blir ett medeltal per timme till nya medeltal🤣Men det är the big question ??någon som fått det infört?
Jag tror inte de kommer sträva eftr att införa effekttariff baserad på 15-minuters intervall. Det kommer bara hända om något blir väldigt fel med priset per kvart och effekten per timme.Jag vet inte vart du vill komma med diskussionen när du antyder att de skulle gå över till kvart för att tjäna mer pengar. De är ju förbjudna att tjäna mer pengar på detta.
Men jag kan inte ladda max inom min säkring utan att få högre avgift, detta är ju helt klart, så laddboxen var ju en meningslös investering, skulle läst på bättre.
Jag hoppas du har rätt i båda fallen, har inte sett tariffen för vårt nätbolag ännu, och det ger ju en möjlighet till lägre kostnad om man är aktiv själv jämfört andra 🙏👍Men jag kan inte ladda max inom min säkring utan att få högre avgift, detta är ju helt klart, så laddboxen var ju en meningslös investering, skulle läst på bättre.