0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan du läsa av aktuell ström i 8.3.3, 8.3.4 och 8.3.5 när kompressorn går?Prova med en "norsk reset" dvs stäng av och gör den helt strömlös i några minuter innan du startar igen.
Sammanställ alla givarvärden, det tar en stund att hitta alla. Ifall tex någon intern i utedelen visar fel och att den kan ändå köra i felsäkert läge så är det ju rätt mycket bättre än bara elpatron. Kolla runt så du hittar felet.
Jaha, strömkännarna är inte inkopplade....Men eftersom det är en inverter så gissar jag att denna krånglar.Under meny 5 så ser du temperaturerna och öven kompressorfrekvens + börvärde.Hela raddan från 5.4 till 5.14 är intressanta.
Vid denna avläsning ser den ut att gå som den ska, något hög hetgas men inte katastrof.Det ger den frekvensen som den vill ha.Invertern är frisk.Det finns inställningar i meny 1.11.1, 1.11.3 och 1.11.4 som bestämmer kompressorfrekvens vid olika utetemp.Kolla då även att 1.11.2 = Från.Men dessa borde inte ändrats av strömavbrottet?
Jag har befogat all inställningar i meny 1.11.1. Just nu mitt stor problem är att värma vatten. Innan strömavbrotten den tar ca 30-40min för värma upp vatten från 47-53, efter strömavbrötten tar det ca 5-6 timmar :'( !!!
Allt ser OK ut, vad kör den med för frekvens när det tar 5-6 timmar att värma VV-tanken?Funderar på om det kanske är din växelventil som har fastnat i nått mellanläge?
Enklast är om du stoppar in en USB och loggar ett dygn kanske?Det står i manualen hur man gör, stäng av loggning innan du tar ut minnet.Sen döper du om filen till .txt och bifogar.
Den är ACVM 270 och det finns inte USB på den!
Jäklars med, glömde bort det.Men nått händer som begränsar den vid VV-laddning, frågan är bara vad?Den kör ju med OK effekt vid husvärmning.