0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
VB fram 55 (39). Utetemp 6 grader.Cirkulationspumpen verkar styras av VP. Är VP av så går inte cirkulationspumpenmpå varma sidan.Jag tog bort växelventilen igår när VP indikerade produktion av VV. Då sjönk VB fram snabbt och man kunde känna värme i rören som leder ut i golven. Kallare i rören till VVB plötsligt.Växelventilen funkar inte klockrent. Jag trycker in den vita knappen men den går inte att röra. På nån obestämd tid framåt efter jag joxat med den vita knappen så gör växelventilen en cykling men jag kan inte få den att stanna i mitten.Tacksam för hjälp men ser inte att växelventilen är det primära problemet ( men kan ha fel 😀). När jag kopplar bort växelventilen så är grundinställning på växelventilen = golvvärme dvs ventilkäglan i insatsen åker ut och stänger flöde till VVBJag trodde att symbolen överst på värmepumpen fighter 1115 display indikerade normal produktion av golvvärme och denna funktion var sekundär till VV produktion. Dock är det inget som triggar VP att starta och producera rumsvärme. Det jag vill se är att VP startar och grön lampa med fast sken på elementsymbol är på och växelventil har fått Styrning att växla över till golvvärmes cirkulation.Nu står pumpen still när VVB har fått sitt behov tillgodosatt och huset/golvet är kallt.