0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har inte varit inne på ett tag och inte läst allt men kan inte förstå er som inte uppskattar 4-hjulsdriften mer än vad ni gör. Ja det är inte ofta det inte går med 2 hjulsdrift men vid varenda korsning i backiga blöta isvägar i Östersund är det ju så skönt att bara köra utan att behöva fundera om det tar 30s att komma ut på vägen. Nu kör jag ju just Subaru som alltid driver på alla hjulen utan nån koppling som ska aktiveras. Riktig 4-hjulsdrift är nog den enskilt viktigaste punkten när jag ska byta bil.
Finns en del filmer med fyrhjulsdrift på rullar och att Subaru skulle göra bättre ifrån sig där är nog tveksamt här är en film på Subaru vs Suzuki vilket är en billig bil med troligtvis billig 4 fyrhjulsdrift.
Mmm, men man tycker att ABS-bromsarna borde förstå att det är ett hjul som bara spinner?
Inget jag känner av iallafall. Men å andra sidan har jag haft körkort mer än 30år så man är rätt så rutinerad.
Det lömska med fyrhjulsdrift - i synnerhet ständig eller automatisk - är dock att det inte förrän man måste försöka få stopp på ekipaget, som man märker hur halt det är (eller hur dåliga däck man har).