0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det ger mycket bättre framkomlighet det är inget man blir itutad det är fakta.
Väldigt mycket inlägg om att åka till fjällen, rena barnleken att åka till fjällen då det normalt är bra vägar till fjällen och uppe på fjällområdena är det oftast bara hårt packad snö vilket inte är något märkvärdigt att komma fram på med fram eller bakhjulsdrift och inte skridskobanorna som man har här nere.Har åkt mer med fram och bakhjulsdrift sedan man tog körkort för snart 40 år sedan än med fyrhjulsdrift och behöver inte bli itutad av någon säljare att det är bättre framkomlighet med fyrhjulsdrift.Jag som skulle hålla mig borta från den här tråden med alla världsmästare som skriver att man ALDRIG behöver fyrhjulsdrift så gör ett nytt försök
Så är de flesta nu.Men det bryr man sig inte om, alla tror att de har en ur-Quattro.Just därför menar jag att de flesta inte har någon som helst verklig nytta av dagens fyrhjulsdrift.Men jag kan förstås ha fel.Inte baserat på erfarenhet, men på en föråldrad syn på det hela.Jag hoppas verkligen att alla med 4WD uppskattar sin bil, det gör även jag, med eller utan 4WD.Har helt enkelt inte det behovet.
Dom där gamla urquattro om du haft en sådan skulle du haft kvar då dom är sjukt dyra nu.Tycker mig ha läst om flera så kallade fyrhjulsdrivna där systemet inte verkar funka så bra och skulle bli rejält sur om man betalat extra för det och man inte kommer fram som man tänkt med sitt hästsläp/husvagn/båtsläp eller vad det nu kan vara.