0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Har försökt att få min panna att gå lite bättre och föjt guiden optimering för s735.Men jag tycker den beter sig lite märkligt. Bifogar bild. Han ligger på -370i gmMen bara 21hz? Borde han inte öka på hz lite för att börja komma ikapp ?
optimering hmm ja ser ju ut att fungera bra
Innan jag följde guiden gick elpatronen in vid minsta minus grad så något har ju blivit bättre
Nåt är isåfall knas.Beskriv allt du har, från husålder, boyta, isoleringsgrad, enplan/tvåplan, golvvärme/radiatorer osv.Hus ålder 1 år, 158m2 en plan golvvärme hela huset alla termostater på max förutom vårt sovrum 265 vägg 300 platta 600 vinden Sen får du gärna skicka in fler bilder från loggen/info-displayerna.Särskilt hetgas, luftflödet, avluftstemperaturen, och förångarens temperatur, är intressant. Men även mycket annat.Visst är alla rumstermostater på max?Har du elbil, spabad, bastu, pool, eller en elektrisk drejarugn?Har hybrid bil som laddas på natten pool men inte aktiv nu på vintern
Har du som expert här på forumet inget vettigare svar?
Din S735 ser ut att gå bara bra nu, såvitt jag kan se.Några procent bättre än min F750, men då är min typ 17% mindre också.. Pumpa på! Men vet du om de gör något speciellt på nätterna ? För då tappar den oftast massor i gm och går för fullt på morgonen och ligger typ på -1200-1300 gm ? Och har även märkt att det tar lång tid innan den kommer upp i hz igen efter avfrostning?
Om du ej har timpris-optimering aktiverat så är enda anledningen att det är kallare ute, och att ni genererar mindre spillvärme när ni sover. Möjligen någon natt-schemaläggning för varmvatten? (Kan ej optimeringsguiden för S735)...Om det går, plotta utomhustemperaturen ett dygn, och plotta avluftstemperaturen samma dygn.Då vet vi svaret.