Jag har inte Uplink (för gammal pump) men har fixat de viktigaste åtgärderna med en Shelly Plus 1.
Aux 1 och 2 är kopplade till "Extern justering" (börvärde framledning alt. innetemperatur) respektive "Aktivera ekonomi" (varmvattentemp). De två är bägge kopplade till Shelly-puckens utgång (potentialfri kontakt). Genom att sluta kontakten aktiverar jag "Semesterläge" då "Extern justering" är satt till en lägre rumstemperatur.
AA3-X6:9 och 11 till "O" på Shelly*
AA3-X6:10 och 12 till "I" på Shelly*
Ingången på Shelly är kopplad till NC på larmutgången AA3-X7 (default summalarm).
AA3-X7:1 till "SW" på Shelly**
AA3-X7:3 till "L" på Shelly**
Då denna Shelly-puck kan matas med 12 V DC har jag tagit matningen från AA3-X4 så alla kablar kopplas till I/O-kort AA3.
AA3-X4:12 till "12V" på Shelly
AA3-X4:9 till "L" på Shelly
När relät "faller" p g a av larm eller strömavbrott aktiveras en "action" och det märks, kan jag lova (även om appen inte är startad) ...

Utgången måste vara "inblandad" i händelsen, men jag har helt enkelt konfigurerat att utgången skall vara ON
eller OFF, så jag får larm oavsett om jag har semesterläge aktiverat eller inte.
(*) Då det är potentialfria kontakter spelar "polariteten" ingen roll, kan kopplas tvärt om.
(**) Då det är potentialfria kontakter spelar "polariteten" ingen roll, kan kopplas tvärt om.