Tacka faan för att det ser ut som det gör med Kina och billig tillverkning mm. Giriga kapitalister har ju i många många år lagt produktion där av en anledning och det är för att maximer vinster, att sen kineserna kopierar allt och gör det billigare är ju nått som följer efter.
Appropå religösa inslag, frågan är hur många som tvingas vara med och ha och lyssna på Trumps och andras bönemöten etc? Eller för den delen ogillar dom där Kalle Anka skorna dom måste bära... kanske en struntsak nu men allt börjar någonstan... Trumps gud verkar vara större än andras
Ryssland vill återgå till det den var tidigare...
Nu är väl i alla fall min bedömning av man är skenreligiösa i USA i mycket större utsträckning, så jag ser det mest som en teater - men religion i alla former är väl det som orsakat flest krig genom tiderna, det är ett uttryck för makt över folket helt enkelt, även om det i västvärlden anpassats på ett sätt som nog gynnat vår utveckling.
Man läser inte bibeln bokstavligen, för att sanningshalten starkt kan ifrågasättas, och då anpassar man tolkningarn allt mer så är det blivit "religion light" och inte är lika skadligt längre.
Sen kan man alltid diskutera hur livet uppkommit, och hur vi människor kan vara så pass unika som vi är, men det är en delvis annan fråga, jag är nog den första som skulle bli religiös om jag såg handfasta bevis för att det finns en högre makt.
Kanske blir man religiös när man ligger på dödsbädden, jag stänger inga dörrar.

Att USA använder religionen som ett svepskäl står dock klart, jag är OK med att låta dem hållas så länge jag inte TROR på att de styrs av GUD.
Jag tror de styrs av fullt rationella anledningar som kvinnoförtryck, tortyr, mass-skjutningar av den egna befolkningen, förföljelse av oliktänkande över hela världen. Uttalade mål om att utrota alla Judar, indoktrinering av barn, och målet att omvända alla till Islam.
Det är väldigt starka skäl som jag ser det.