0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Finns det fakta som visar att invandrare i Sverige är överrepresenterade i brott ? Jag är övertygad om att lärarna har bättre koll på vad som är bra för skolan än vad både du och jag har.
Gemini verkar uselt varför ens använda nått sånt. Jag håller nog med poliserna men inget jag skulle ta upp som fakta.
Jag menar ingenting, det var från Gemini.Personligen så är min erfarenhet att om du känner några poliser eller andra från rättsväsendet, så hör med dem, då får du samma svar.
Jo, det finns, men det är ju mer eller mindre tabu att forska på sånt i Sverige, i Norge finns dock vederhäftiga källor, och jag tror inte siffrorna ser bättre ut i Sverige, troligen ännu värre.Det finns också nationaliteter som har lägre andel brott än folk i allmänhet, det får man inte heller glömma.https://bulletin.nu/norge-2-a-generationens-invandrare-overrepresenterade-i-grova-brottSkolornas censur mot sanningen säkerställer att horder med människor är ovetande om t.ex. överrepresentationen, som du t.ex.Att de stoppar denna typ av sanning att framföras kan förstås har många anledningar, att de är vänster och vill försvara den förda politiken är förstås bara en möjlig anledning, att de inte vill skapa dålig stämning mellan svenska studenter och invandrade en annan, men mest troligt så misstänker de nog att det är SD:are som försöker göra sin röst hörd på skolan, och det motarbetas nog med mer regel än undantag i alla skolor.Inför förra valet var det t.ex. svårt för dem att få tillträde till skolorna inför skolvalet, när alla andra partier fick tillträde.Ändå hade SD höga siffror i skolvalen.Eller kanske just därför.https://8sidor.se/alla-valjare/2024/06/sd-storst-i-skolornas-val/Jag tror att det varit förbjudet (Eller stoppat av tidigare regeringar) att forska på denna typ av frågor i Sverige i typ 15 år, vet inte om det görs nu, men det finns privatpersoner som har begärt ut offentliga data från brottsregistret och tagit fram statistiken, vill dock inte länka till de källorna.
Även om presidenter ofta kritiserar Högsta domstolen för att vända upp och ner på stora politiska beslut