0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det är väl mest rena lögner och påhitt som bestraffas, så vitt jag vet har ingen press garanterad tillgång till presskonferenserna, i så fall skulle de väl behöva en hel idrottshall för att rymma alla, men visst, han gillar att styra diskussionen, men det är ju annat än att censurera hela sociala medie-nätverket på internet.Eller, som vi gör i Sverige, införa blasfemilagar (förbjuder att håna eller kränka det som anses heligt inom en religion)När man ser hur CNN och alla andra (utom FOX) misshandlar precis allt han säger och gör så måste jag säga att jag förstår honom.Det där med skolorna har jag inte hört något om, men att skolor använder någon form av gemensamt sätt att kommunicera vissa frågor som kan vara kulturellt viktiga kan väl aldrig vara fel, man vill ju inte ha lärare som svär stup i kvarten t.ex, eller agiterar politiskt, sexistiskt eller rasistiskt.Ser inte heller något fel i att ett huvudsakligen kristet land har en tyngdpunkt på kristendomen i religionskunskapen.
Han skickade ut en lista med vilka ord som fick användas i dokument följer man inte inga bidrag till skolan eller forskningen en del av orden finns här https://www.dagensarena.se/opinion/trumps-attacker-mot-universiteten/