0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Bara för att ställa det hela i en mer känslomässig situation!Ponera att Putin istället valt o vandra in i Finland o norra Sverige våren -22 istället för Ukraina. Finnarna hade nog gjort som finnar brukat göra. Dvs gjort motstånd Tvivlar inte på att Vi Svenskar även gjort motstånd.Om vi nu tänker oss att Ryssen gjort samma kaos som de bevisligen gjort i Ukraina med terror mord våldtäckter bortförande av barn osv…. Skulle vi då sitta still o acceptera att Ryssen skulle ta tex hela Finland o en bra bit av Sverige ned mot Gävle bara för att en golfspelande jubelidiot på andra sidan Atlanten får feeling för dagen o ger tummen upp I min värld så bör o skall man kämpa för det som är rätt. Detta är så osunt som det kan bli! 2 idioter på var sin sida om Atlanten!
Inget fel i det men övertron på någon finsk sisu som någon räddare får åtminstone mig att fundera. Jag hade tre farbröder och morfar som var i kriget på 40-talet. En farbror jag aldrig fick träffa trampade på en mina efter freden hans bror som såg detta flydde till Malmö. De som kom hem har inget gott att säga om krig om de överhuvudtaget pratade. Så är det nog i många stugor i Finland.