0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för utförligt svar! Jag hade lätt betalat för dina tjänster om du utlovade en inomhusmiljö fritt från värmepumpsoljud. Jag laddade upp mitt kompressor ljud här: https://youtube.com/shorts/arQeV2u9qgk?si=W0To_242sBHPa8P1Är inte en kompressorkännare, men tycker inte det låter som en apparat som mår speciellt bra och ska hålla (förhoppningsvis) 15 år till.
Det var det värsta, det där kan väl aldrig vara normalt, har installatören varit och lyssnat?
Deal! Var i landet bor du?Jag skulle börja med att kila fast lite neoprenskumbitar här och där runt kompressorn. Typ offra en XL-neoprenhandske på Biltema 99kr, klippa sönder och kila eventuella utgående rör/fästen i kompressorns närhet. Borde gå att se om det när nåt sånt, eller om.......det låter dock nästan som att det är nåt mekaniskt som slår i, i hög frekvens...
Något är definitivt fel, det låter för mycket. Förstår att du blir galen, skulle man ju bli för mindre. Tycker också det låter som metall mot metall som vibrerar men det kan ju även vara något internt inne i kompressorn. Vad är det för folk som kallar sig installatörer? Och faktura, har du inte garanti på den??