0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag lägger mig runt 2.5kWh/timme. Men jag uppfattade det inte som att effektavgiften skulle bli 6kW utan att man hade ett ab där högsta tillåtna effekt var 6kW men man sedan betalade för den effekt som man uppmätt. Ungefär som huvudsäkringarna ligger på ex 20A, men man betalar för det som går igenom säkringarna ändå.
Det är lite svårt för mig att greppa det där då vi inte har någon överföringsavgift alls, svårt för Piteå Energi att sänka den...Från 0 till vad då?
Ok, missuppfattade upplägget i så fall.Vad händer om man har förbrukning över dom valda 6kW?
Lät lite väl krångligt med någon form av varningssystem.Borde väl gå att utnyttja med antalet varningar för dom gäller väl bara den månaden och sen får man tillbaka sitt gamla rabatterade pris och kör 3 varningar igen i värsta fall.Gäller att kunden då ser dessa varningar snabbt och enkelt .Låter som en icke genomtänkt variant !
Liiite för höga abbonemangsavgifter för 16,20 och 25A är väl nackdelen och svårt att klara sig med 16A om man ska ha elbil som laddar nattetid ihop med värme och annat som förbrukar en del.
Brukar finnas alla möjliga varianter att styra laddningen men gäller att den hinner få i sig tillräckligt så man klarar resorna också.
Ja, då det inte gick att få några priser ur dem eller procentuella skillnader vid hög/låglast så blev det ganska diffust. Ändå skall de vara igång i februari för dem som vill ha det säger de.
Hög och låg ser ut som Telge Nät med priser och tider/säsong.Ser inga säkringsavgifter och är det ”bara” 160:- för 14kW så är det bättre än Telge