0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är ju en halvsanning att det inte finns någon överföringsavgift i Piteå. I t.ex. 16A ab så har de överföringsavgift och de kraftigare säkringsstorlekarna har ju otroligt mycket högre fasta avgifter men antar ingen överföringsavgift.Så det är ju inte alls svårt att utforma en effekttariff även för Piteå. Ok stället för att nu ta:16A 3,000 + 20 öre/kWh20A 8,00025A 10,000(grovt avrundade siffror)Så tar de 3,000 för alla 16-25A ab, 1 öre (eller noll öre) i överföringsavgift och resten av intäkterna på effektavgift så att det blir kostnadsneutralt.
Med låglast på kvällar och nätter så kan jag ösa på med laddning och förbrukning så för min del är jag inte beroende av 5kW men knepigt om behovet finns.Inte en aning ännu vad kommande buzz förbrukar i uppvärmning på morgonen och körning under dagarna med hoppas slippa fylla upp så mycket.Kommer jag 20 mil på en laddning under en dag inkl uppvärmning på morgonen så behöver jag inte ladda på bortaplan.
Såg en test av värmen i en tesla, skulle simulera att bli stående i en snöstorn typ.-28 grader ute och bilen tog ca 3-4% av batteriet/timme.En ID buzz kanske har lite större ytor mot omvärlden, så kanske 5%/timme, å andra sidan verkar de flesta elbilarna vara uppe i temp inom 5-15 minuter, så det är nog rätt marginellt.