0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad kan du om el. Har du gkort en morsk resett, stäng elen helt i 5 -10 minuter och sätt på igen. Ingen respons, då får man öpnna och kika på kortet, knacka på det lite lätt. Kan vara en glappis. Nu är den bara 4 år, så det med kondensatorerna kanske inte är rätt, dom brukar vissna till och då bråkar VP.
Fungerar vp som den ska förutom displayen? Om jag får gissa, gissar jag att man kan lyfta av hela fronten från värmepumpen efter att ha lossat några skruvar, sen sitter manöverpanelen fast inifrån i fronten. Ta gärna några bilder på display/manöverpanelskortet så kanske det kan ge tips för vidare felsökning.
Vad finns bakom skyddsplåten?
Ser ut att vara en lcd panel. Om det varit frågan om att några pixels fallit bort eller att informationen försvinner när det blir varmt eller kallt så kan det eventuellt gå att reparera. Om allting är borta kanske inte.Jag har själv haft sådant problem med lcd displayer. Kollade på youtube och verkade lite krångligt så jag har inte testat men som sagt det kan eventeullt gå att reparera. Jag har för mig att kontaktorerna är limmade.Kan det vara något annat problem än själva displayen kanske?