0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det som verkar komma mer och mer är att bilen har ”allt” och sen får man abbonera med en månadskostnad för dom funktioner som man vill ha, tex navigation, DAB radio fjärrstyrning av värmare mm mmBlir enkelt för bilbyggaren om alla är likadana och förmodligen skaplig förtjänst på abbonemangen som trillar in varje månad.Fördelen för den som inte vill ha något extra är förhoppningsvis att bas bilen har ett vettigt pris.
Nä det har inte på dom flesta varit så detta årtusende Parkeringsvärmare kan jag inte aktivera om det inte finns förutsättning för det, viss ljusautomatik kan jag inte köpa till för dom lysena är inte monterade, DAB radio kan jag inte aktivera för modulen/antenn sitter i bilen , navigation kan jag inte ansluta då det saknas förutsättningar mm mmEller så köper jag helt fel bilmärken detta årtusende !
Man får ju också ta hänsyn till antalet bilar i trafik och just Volvo och Saab var ju länge de mest sålda bilarna i landet. Procentuellt sett så var dessa märken verkligen inte sämre än andra bilmärken, snarare tvärtom. Jag har ju en viss erfarenhet då jag arbetat 18 år som bilmekaniker med allehanda bilmärken och sedan även 14 år som fordonslärare på gymnasiets fordonsprogram. Ja att det borde finnas enklare och billigare modeller utan onödiga finesser på marknaden kan jag instämma i. Frågan är dock om kunderna efterfrågar dessa? Personligen så tror jag inte det och det är väl en anledning till att dessa bilar inte finns på marknaden.