0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du tillhör nog en minoritet som tankar så få gånger.Är det inte ännu mer kostnadseffektivt att ta taxi dom milen , bara skatt och försäkring blir bara det några kronor per år att lägga på en droska istället
Jag har åkt tåg Nykvarn - Stockholm ett antal gånger. Har fungerat. Visst är det meningslöst att belöna sig efter sin död. Men är man superrik som Niki Lauda måste man ju göra något med pengarna man har ..... och Niki ville ha att namnet Lauda finns kvar för alltid.
Grattis till dig.Vet inte hur många gånger hon ringt om att hon tar tåg eller pendel till Södertälje så vi får åka och hämta där eller att hon blir sen till jobbet då inte tänkt tåg går som det ska.Är man lite egotrippad kan man väl lägga ut en massa pengar på att hitta på saker för att någon ska se sitt namn efter sin död om man tycker det är kul , borde finnas annat att lägga dom pengarna på som syns mer i så fall .Antagligen gillade han museet och dom behövde nog hur som helst bidrag.
... och fröken dotter kör väl numera Audi ... vad jobbar hon med förresten?
Bilen tar hon till stationen i Nykvarn, går väldigt få bussar här på vischan och då tågen inte går som dom borde så skulle det bli mycket väntan på stationen !Jobbade typ 3 minuter från centralen så när tågen funkar så var det bra.Nu drog hon till San Diego på något som jag inte ens vet vad det innebär
Verkar som det var länge sedan du åkt där då pizzerian inte är kvar sen länge så möjligt att tågen funkade då men jag pratar i nutid.Vet inte riktigt hur tråden kunde spåra ur så totalt jämfört med att handla om bilbyte !!
2022 var jag där med tåget.Dollys pizzeria verkar finnas kvar. Så den ligger väl typ 5 min från stationen. Enl. google finns den kvar ...
Har då i mina kretsar aldrig hört något om att en elbil skulle vara en statuspryl !Hör mest att man är en trädkramare och kompis med dom som limmar fast sig på vägarna för att rädda våtmarkerna och liknande .Och tesla räknas väl inte som status i ”finare” kretsar utan snarare som en i mängden bil eller så är jag helt ute och cyklar Fanns pengarna så skulle åtmindstånde jag hellre köpa en BMW eller Merca istället för en tesla.
De fyra fem gånger per år som jag besöker en mack för att tanka bilen kan jag lätt stå ut med. Finns ingen som helst anledning för mig att lägga dyra pengar på en batteribil, som stadigt minskar i värde, då bilen som jag har nu i stället ökar i värde för varje år som går...
I mina trakter söder om Stockholm så kryllar det av elbilar.Efter att ha beställt en ID Buzz Cargo så märker jag att det även kryllar av såna på vägarna så där har nog VW lyckats.Dom flesta teslor man ser är den där sjukt fula modellen vad den nu heter Eller så syns dom bättre tack vare utseendet !Mackarna/laddarna ser ut att utnyttjas ganska ofta, ligger bredvid E20 och hamburgerhak så det bidrar nog.