0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Kia är benhård på sin garanti. Men de håller enligt mig ok kvalitet och fixar det som behövs på garantin. Våran Mitsubishi har även den liknande och funkat bra med garantijobben.
Asx Blanda annat bytt bromsok och delar av vindrutetorkare på garantin.
2013. Uttagen juli 2014. 4x4 1,8 diesel med business paket.
Känner på mig att jag skulle vara sur hela tiden över de höga service och reparationskostnaderna om jag köpte volvon,
Det finns en Youtuber som blev lite sur på sin verkstad ....
Jag känner flera som utan problem fått stora dyra fel lagade på garantin av Kia men dessa har följt serviceplanen utan missar.Kias garanti är absolut inte värdelös men Kia har tagit bra betalt för service tyvärr, garantin gäller dock även om man servar någon annanstans under förutsättning att den görs enligt Kias anvisningar.Sedan är det ju alldeles självklart att slitdelar inte går på garanti, det gäller ju alla bilmärken.
Du måste lära dig läsa mellan raderna Ewald.Den här killen lyckas dra ut gnället till 13 minuter, när man tror att han gnällt klart så återstår det nästan 3 minuter av videon. Han skulle lägga ut 2 filmer till om gnäll på något företag. Jag gillar när man varnar för dåliga företag men hans video gör knappast att jag skulle vara rädd för att lämna in bilen där pga hans film. Vissa personer hamnar återkommande i kläm och det är alltid någon annans fel, sen ska dom alltid påstå att dom hade gjort det bättre själva.Vi hade ju killen på forumet som gnällde över mammans hantverkare och mest på rörmokarna, sen hamnade han i konflikt vid bilköp och nu senast är det ett nyköpt bilbatteri det är fel på. Han hoppar runt och ältar samma sak på många olika forum, han återkom till detta forum med annat användarnamn för att kunna gå under radarn. Det är lättare att hitta fel och göra filmer om det än att visa folk hur man ska göra vid olika situationer, för det senare krävs det visserligen kunskap.
Bilar är ett helvete🤐, kommer aldrig någonsin köpa en Asienbil, bara EU bilar från EU.
Då har du fel. Just japanska modeller krånglar minst.VW är ett fusk märke, Fiat, Peugeot, Renault, Citroen, Opel kan skapa problem när de blir äldre, BMW, Audi och Mercedes mm är dyra att äga. ... och Dacia finns sen också ... Nej, asiatiska bilar ska det vara