0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som ni vet så slutade Nibe att supporta NibeUplink för några månader sedan. Man var tvungen att använda myUplink. Detta medförde att jag var tvungen att byta från original sw 9240R2 till sw9699R5 på min F1255-12. Tråkigt, eftersom 9240R fungerat alldeles utmärkt i mitt hus i 4 år. Jag har alltid ansett att rör inte något som fungerar, gäller även mjukvaror. Nu börjar eldningssäsongen på allvar. Började med att det susade i ett par element. Min värmebärarpump brukade snurra på lugnt, kanske 35-45%, gav perfekt dT på ca 6 grader mellan utgående och retur av värmebärare. Nu var det full fräs, ca 75% och dT på 2 grader. Som sagt, ändra inte något som fungerar! Gick in i menyn och ställde max hastighet till 50%, och får ett bättre dT på 4-5 grader. Går inte att ställa lägre.Får se hur det fungerar, kanske finns det fler överraskningar att vänta. Någon annan med samma erfarenhet? Funderar på att backa programvaran och ge upp, noUplink. För jag tycker att den logiska uppställningen i NibeUplink var tydlig. myUplink verkar vara gjord av några praktikanter. Logik saknas helt. Visst går det att hitta det mesta, men helt utan logik i layouten. Utvecklarna kan ju inte haft en testpanel. Vi har ju även det här med inomhusgivarens värde som låser sig i timmar utan uppdatering. Det är jag inte ensam om. I natt uppdaterades inte temperaturen i myUplink på 12 timmar. MyUplink drar en fantasikurva mellan tidpunkterna.
Vissa av dessa programvaror sägs ge förbrukning ned till 0 kWh/år!
För det behövs det inga ryska/kinesiska/nordkoreanska versioner. Det finns ju en strömställare SF1 på framsidan! Då går det inga kWh och man kan elda med ved ?Om det nu blir billigare diskuteras ju intensivt i en annan tråd.