0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag har samma problem på en f730. Supporten har inte kunnat hjälpa till, då de från början antog att felet ligger hos routern eller ISP:n. Med NibeUplink funkade det helt perfekt men så fort jag migrerade till myUplink började problemen. Efter reboot får min pump kontakt med nätverket direkt. Kontakt med my uplink får den först efter ca 6h men den tappar kontakten relativt snart igen. Se lyckas den inte återfå kontakt. I service info ser allt fint ut, utom kontakt med nibeUplink. Routern tycker att allt ser fint ut. Jag kan se att det går ip-paket till och från pumpen så rimligtvis försöker den få kontakt med myUplink. Jag skulle vilja reseta hela uppkopplingen och skapa en ny, men det verkar inte gå utan att göra en hel reset till fabriksinställingar av hela pumpen. I menyn där man skall kunna skapa en ny uppkoppling mot myUplink möts jag bara av ett felmeddelande att uppkopplingen just nu inte fungerar. Det går inte att få bort meddelandet. nu inte fungerar
Hej,Exakt samma problem, med en F730. Allmän bugg?
Jag har upplevt samma sak och kollade med Nibe som bekräftar att det är en bugg. De räknar med att ha en lösning framme snart.
Hej första inlägget så vet inte om detta fungerar, sorry om jag gör fel!Vi har en pump med myUplink som vi inte får kontakt med, och jag misstänker samma bugg som många nämnt i tråden. Min fråga är, står det kallt nu eller arbetar den och värmer även utan uppkoppling eller kontakt med myUplink. Ursäkt nybörjar språket och om jag missat detaljer. Någon som vet om det har lösts med en uppdatering.Tack för hjälpen!
Jag har samma problem med Nibe F370. Ser nu att det finns en ny mjukvara 9706R5. Jag får ladda ner den och installera på gammalt vis dvs via USB-sticka.