0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill du se historiska data från pumpen har Nibe en utmärkt usb loggnings funktion där man ser det mesta. Tempen som du ser som 50 grader det är topptempen BT7 i beredaren den styr inget utan visar enbart tempen start stop styrs av botten tempen BT6.
Lyckas ändå inte, om jag är snabb med att klicka i och sen klicka ur så kommer texten "avslutar loggning vad god vänta" upp, och försvinner efter ett tag. men om jag sen försöker klicka i så klickas den snabbt ur automatiskt igen, och inget verkar sparas på USB:n oavsett.Kan det vara att jag har en gammal/buggig firmware? Verkar vara "build date Nov 1 2012", base version 25, input version 0, om det säger nåt. Laddade ner mjukvara nu och la på USB-stickan, men F1226 säger bara att det inte finns några uppdateringsfiler på stickan. Nåt känns ju riktigt kass.. Ska få tag i ytterligare en FAT32-sticka imorgon och testa med iaf.
Min F1255-12 slutade att logga vid årsskifte 2022/2023. Eftersom det var mitt i vintern lät jag det vara till vidare. När det sen blev mildare och kompressorn stannade själv, stängde jag av värmepumpen helt och lät den vara avstängd i ca 30 min.Efter återstart fungerade loggningen igen. Se loggningsforum:https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=79879.0
Tänkte på per. höjningen