0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste fråga eftesom du gjort bytet jag funderat på. Är själv i tankarna på att byta ut vår Nibe 310P. har kikat på s735 men drog åt mig lite när jag hörde att kompressorn kan ha variabel ljudkurva, dvs att frekvensen inte är den samma hela tiden, tänker att man då kanske stör sig mer på den när kompressorn kör. Hur uppleveler du ljudet om du jämför med din 310P? Är det betydligt lägre som de säger, och går ljudet upp och ner?Och sen också, hur många kwh sparar du med nya pumpen per dag, om det går och jämföra, tidigare mot nu?
Hej,Kompressorn på min Nibe 410P har precis gått sönder och även en elpatron. Jag måste byta omgående men det är svårt att välja när det är så stor prisskillnad på Nibe 470 och Nibe 735S 7 + Tillluftsmodul SAM 42. Priserna ligger på 100.000 kr resp 167.000 inklusive allt. Vi har tänkt att bo kvar iaf 10 år till.Jag såg att vi hade ganska lika hus och förbrukning så det vore intressant att veta om du har SAM 42 kopplad till din 735:a? Sen är det intressant hur din förbrukning ser ut nu när det gått ytterligare tid och blivit lite kallare?