0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för komentarerna.Först till Mike, varför avrådde du din kompis att köpa Haier? visste du att kvaliten var dålig?Har din kompis köpt den inkl. installation? har han fått hjälp av leverantören? var det i västsverige han köpte den?Sedan till vpgr, tack för dina råd, men vi köpte luftvärmepumparna för 58 500:-. I det ingick installation och injustering samt 6 års garanti. Det är ej våran sak att laga maskinerna, om vi ens får försöka eftersom garantin väl inte gäller om man pillar själv. Serviceteknikern som var här kunde ej hitta något fel vid det tillfället, men jag vet ju ej vad han kollade.Det vi menar är att vi känner oss lurade eftersom vi köpte en vara som inte motsvarar det LEVERANTÖREN har lovat oss, vi får vänta till vinter när det blir kallt igen för att kunna visa att de ej frostar av. Därför ville vi veta om det finns fler som har haft samma problem med Haier. Trots att en av de levererade pumparna var trasig och de andra fungerar dåligt vill de inte gå med på att häva köpet. VI ÄR EJ BETRODDA....rmmdas
Det är så enkelt att inga företagsnamn är egentligen önskvärda här!Om man inte redigerar en tråd som startas med "Jag vill bara säga att kylnissen är den bästa och billigaste installatören" så blir det oräknerliga anmälningar till mig men så fort det är ett "problemföretag" så är alla intresserade av läsningen!!!Det finns inga möjligheter att kontrollera sanningshalten i inläggen här!Särskilt när det gäller negativa inlägg om Företag så får man inte glömma att forumet är en stor maktfaktor som når väldigt många människor och skulle en lögn eller friserad sanning komma upp här så får företaget som drabbats stora problem! Det finns en rad möjligheter som konsument tex ARN, Sverker i plus, Konsumentvägledare mm, använd dessa eller rådfråga gärna här men snälla namnge inget företag eller privatperson.Jag ber därför om förståelse för detta, och liknande inlägg kommer fortsättningsvis att redigeras i samma anda! Mvh/Bosse