0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ursäkta , vad strider mot reglerna? är det något som är censurerat eller? Vad jag kan se är det bara nyttig information som insändaren gjort tillgänglig, kan jag ha missat nåt?
Jag satt och funderade lite, känns lite taskigt, ett skrik på hjälp hörs och ingen kan göra nåt. Skulle inte det kunna vara en ny funktion, att när sådana klagomål inkommer till forumet, ge aktuell återförsäljare mm vetskap om att kritik kommer att föras emot denna och ge vederbörande en chans till försvar. Det tror jag de flesta hade sett possitivt på, och det hade livat upp forumet lite. --/
Lagligt eller ej, så tror jag att man lätt hamnar fel om man tillåter kritik mot enskilda företag.Strateg Trade är ett undantag som verkligen har förtjänat all kritik som man fått.Man har sålt en undermålig produkt med utlovade prestanda som ej kommer i närheten av vad som sagts här i sinnevärlden och då till oerhört många konsumenter.I ett läge där det är hård konkurrens mellan 2 företag kan man ju tänka sig att det ena företaget skaffar sig konkurrensfördelar genom att kritisera det andra företaget i egenskap av en kund som fått dåligt bemötande och en icke fungerande produkt.Även om man tar namn och adress på alla som kritiserar, kan det ju vara så att "en kompis till en kompis" har fått agera mellanhand.Vi har ju faktiskt den sk svarta listan på Konsumentverkets hemsida.Går man via ARN och företaget fälls, är det ju tämligen enkelt att ta upp detta i forumet med en länk.Går man den vägen har det hela gått korrekt tillväga i en riktig process.I övrigt är jag övertygad om att detta skulle ta alldeles för mycket tid i anspråk för den som skall sitta och övervaka och trots det är det långt ifrån säkert att informationen är korrekt.
Pricerunner, med flera, har ju funktioner där användare kan betygsätta och ge kommentarer om företag.Det finns mycket olika produkter på pricerunner, dock ev värmepumpar, jag hittar dem inte i alla fall.Det vore väl inte omöjligt att göra någonting liknande. Eller försöka påverka Pricerunner eller någon liknande att ta upp värmepumpar och deras leverantörer.