0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med tanke på det kraftiga porlandet och ökningen i nivåkärlet när cp’n stannar har jag då sannolikt luft i systemet tolkar jag det som.. kanske behövs en genomspolning till. Visst ska det göras på båda håll?
Kanske missat något men har du luft efter 10 dagar känns det som ett problem med själva installationen.
Det finns säkert luft i systemet någonstans.
Ja jag skulle tro det också. Får be installatören komma tillbaka och spola igenom igen.
Har läst lite i tråden. Nästa bra fråga är, har du automatavluftare och vilken sida om cirkpumpen sitter den/dom. Dom ska sitta efter pumpen för att få tryck på sig, annars kan det bli som ett vacum och suga in luft, har du ev möjlighet om dom finns att stänga dom. Automatluftare ska alltid vara stängda, dom har en förmåga att börja läcka. Öppnas bara några timmar/dygn för att avlufta tillfälligt.PS Det finns avluftare och avluftare, dom billiga är det bara skit med och inte gjorda för att stå ständigt i öppet tillstånd.
Låter ju helt överdrivet med automatavluftare och 10 dagars cirkulation.Borde räcka med 1-2 tim cp körning efter brinen fyllts på.... Och kanske påfyllning ett par dl till, efter några dagar.Ligger borrhålet 10m högre eller vad kan det vara?