Är det någon annan som får konstiga värden på myUplink vad det gäller temperaturen inomhus, uppmätt med rumsgivare RMU40.
Vad jag kan noterat i myUplink (gratisversionen), så kan jag se diagram på en hel del temperaturer, både i pannan, utomhus och även rumstemperaturen som verkar ok, men ej rumsgivaren.
Till rumstemperaturen: Jag kan se den på tiondels grad angiven som siffror på olika ställen, exempelvis i Serviceinfo. Men tar jag upp ett diagram, så verkar det som om tidpunkten mellan valbara mätpunkter varierar och kan ibland vara väldigt många timmar. Senaste temperaturen i diagrammet är ofta ett långt vågrätt streck som om temperaturen har förblivit totalt oförändrat under många timmar. Jag vill mena att värdet har blivit fruset. Mitt intryck är att rumsgivarens temperatur enligt diagram bara förändrar sig när givaren har märkt av en skillnad på minst 0,5C. Därefter ritar den själv en mjuk elegant kurva mellan avläsningarna. Någon annan som noterat samma bluffvärden från rumsgivaren, visad i myUplink?
På många sätt tycker jag att NibeUplink var bättre.