0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Daikin är ju ett rätt nytt märke i Sverige, med riktigt vassa prestanda vid låg utetemep (bra COP och uteffekt vs andra), lite kvalitetsproblem första åren, men de har succesivt åtgärdats och idag anser jag att de är i nivå med de bästa även vad gäller kvalitet, efter de senaste två uppdateringarna som kommit på senare år.
Sumo RW 25 är nyare, lika bra COP, högre uteffekt, och kostar ungefär samma som LN35.Jag skulle nog välja en RW 25 om man bara rymmer innerdelen, som är större.
Nu bytte vi faktiskt ut två Sumo 35 förra vintern, och ska byta kort på några maskiner i vinter på grund av den bugg de hade i mjukvaran, men fysiska fel är otroligt ovanliga.Det är i alla fall min bild av det hela.
Det blir svårt att hitta någon ”gammal” beprövad luftvärmepumpmodell då det kommer nya modeller med jämna mellanrum.LN och RW har inte funnits så länge och därmed väldigt få fel så väldigt svårt att svara på om någon av dom skulle vara lättare/svårare att reparera än den andra, är ju nästan samma grejer paketerade i olika skal .