0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har också en 2025-6, men utan innerdel.Den monterades 2008 och fungerar som den ska.Den körs endast vintertid.Om du bor i örebrotrakten, så kan du ta min maskin.Jag byter nämligen till en Thermia 10 kw inverter med innerdel i sept.
-Tänkte även kolla lite efter beg. F-2025. Någon som vet när tillverkningen upphörde?
Bra att du kunde fixa din F2025! F2050 är klart sämre än din gamla.Jag hade en VVM300 och F2025-8 från 2011 där pannan fick ett rosthål.Blev övertygad av säljare att byta allt mot VVM 325 värmepump F2050-10.Gamla pumpen fungerade perfekt..... som gick på tippen.Den nya pumpen har lång avfrostningstid så gradminuterna sjunker snabbt och elpatronen startar.... det händer redan vid +2gr
Tråkigt. F2025 går köra mot någon innedel som säljs än idag.Nibe är riktigt katastof med avfrostningarna idag. Rekommenderar äldre mjukvaror som tillfällig hjälp.2 minuter och 45 sekunder brukar mina avfrostningar ta. Det är fantastiskt mot dagens som står och tuggar på låg effekt och får inget gjort..Verklig COP kan man undra lite över.