Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med mögel och rengöring IVT Nordic Inverter PRN 09  (läst 265 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad boatswain

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej, vi har två st IVT Nordic Inverter PRN 09 varav en på övernvåningen. Den kör vi mest som AC på sommaren och inget mer än lite underhållsrengöring på vintern.

Problemet är unken doft och mögel och vid inspektion är det ganska svart. Min fråga är hur jag smartast rengör denna ordentligt? Jag har inte lyckats lista ut om/hur man kan få undan det här svarta gallret (se bild) för att komma åt ordentligt.

Förutom det har jag sett till att försöka rengöra avrinningen och så vidare men känns som en rejäl skrubbning behövs först.

Tips mottages tacksamt!


Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2450
  • Karma +5/-0
Börja med att fälla ut den stora frontluckan  pÃ¥ innedelen och ta ut och diska filtren innanför.
Ska man gå vidare får man nog ta loss hela kåpan över innedelen. Vet ej hur den sitter fast på just din modell men det brukar vara rätt självklart om man tittar närmare på det. Typiskt några skruvar i underkant, kanske innanför plastlock som måste pillas bort först, sen svänger man ut kåpan och hakar loss den från plasthakar i överkant. Se upp med att det kan finnas kablar till någon display eller liknande i kåpan, som måste lossas.
Har vårdnad om:
Argo AW22AHL (2 st)
CTC EcoAir 105v3 + EcoEl styrsystem påhängt på gammal Exonom-panna
Foma AW6200
Foma 5600
Thermia Diplomat D6

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!