0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejSka försöka förklara mitt problem, Nibe f750 med tillsats sam 40 belastar fas 1 med över 20 A när ( jag misstänker att kompressorn går)Det får till följd att det blir omöjligt att ladda min el bil som laddar på 3 faser och kräver minst 6 A för att laddaHar last balansering på laddaren, på pannan är inte strömkännarna instalerade, så jag tänkte att det skulle lösa mitt problem om en elektriker installerade det på värmepannan, nu har jag fått höra att det kan bli problem om man har 2 lastbalanserare inkopplade, är det nån här som vet om det innebär problem eller är det en ren gissning?Borde inte en elektriker bara kunna styra om strömmen till en annan fas som kommer från kompressorn?Ser man på kopplingsschemat så går ju det första värmeelementet i pannan på L1 och kompressorn ska gå på L2 nu verkar det som sagt att båda går på L1Är det nån som vet hur jag ska kunna förklara för en elektriker vad som behöver göras? Har varit i kontakt med Nibe,elektriker men ingen verkar kunna ge ett rakt svar!Har lagt åtskilliga timmar för att försöka få ett svarRörigt första inlägg Med vänlig hälsning, JB
Jag är snickare men ström rör jag inte😃Alltid fas 1 som bryter laddningen, tar kanske 10 minuter innan tibber känner att det är grönt att släppa på laddning efter avbrott, fick som sagt i 29 kwh i bilen på 6 timmar häromnatten då bröt den 10 gångerMan ser ju att fas 1 blir överbelastad nätter då jag inte laddar oxå men det är bara under 1 minut typ så då gör det ju inte så mycket , problemet är ju när jag vill laddaVerkar inte gå att lägga in bild här