0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Under min värmepump (utedelen) så rinner vattnet ner rakt på marken när pumpen frostar av. Jag har ännu inte gjort någon speciellt men jag har sett någon granne ställa ett litet kar under för att samla upp vattnet.Tänkte höra med er om det är någon som gjort något speciellt och i så fall hur ni löst det så att det inte så för tråkigt ut. Ett stålkar under utedelen ser ju inte direkt vackert ut.Jag var först inne på att gräva upp och lägga dräneringsrör+makadam men vad händer då på vinten?Hrm, måste tänka lite till.Ni som förstår vad jag menar kanske kan ge mig lite tips.
Snyggt GenkiSer ut som om du lagt både tid och tanke bakom detta projekt. Kan bara stämma in i hyllningskören och gratta dig till en bra och snygg lösning.Problemet med mig är att jag troligen är för lat för att gå igång med något sådant och sökte lite mer "husmorstips". I mitt fall rör det sig om en sida på kåken vi (eller någon annan för den delen) knappt ser och vi har gräsmattan direkt under pumpen. Kan man tänka sig någon annan lösning genom att t.ex gräva upp och på något fiffigt sätt få vattnet bort från grunden? Hur arbetar man bort faktum att marken fryser under vintern? Ett rör med tratt som insamlare av vattnet?Kom gärna med fler förslag.