0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man kan ju inte skriva någonting känsligt här då sidan är öppen för allmänheten, förresten det kan man bara berätta muntligt.Hexatronic fick en ny köprekommendation igår, den har också många blankare och varför skulle man har mer rätt än alla dessa blankare. Tillägg: Bara att det finns många blankare gör att färre törs satsa på aktien och det i sin tur drar ner kursen, så man ska nog inte negligera blankarna.
Å andra sidan, om/när det vänder och blankarna måste köpa tillbaks kan de bli ett otroligt drag uppåt på kursen.Det kan också vara värt att ha i åtanke.Jag har köpt 7 gånger medan kursen fallit och är minus 30%, men skam den som ger sig.Det bara måste vända, och då kan det göra det med besked.Jag gissar på att man kan vänta fram till i september (Eller just innan Q2-rapporten) innan man köper mer, men vid 48 kr kommer jag nog köpa en post till, om de sjunker dit.Det tar lite tid att anpassa produktionen och få ned lager, men när det är gjort så borde de börja tjäna pengar igen.
Finns ett uttryck som heter att man inte ska fånga fallande knivar!Och jag tror verkligen inte blankarna kan ta död på Nibe men jag tror Nibe kommer falla en bra bit till och det är jag tydligen inte ensam om. Någon raketuppgång tror jag inte vi kommer få uppleva och vill man satsa på Nibe så låt den falla klart först, investera när den har stabiliserat sig under en viss tidsperiod.Jag hoppas givetvis att Nibe vänder och börja stiga igen, ju fortare desto bättre.NEJ, jag har aldrig någonsin blankat.