0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fel håll. Du måste vända på fläkten så du kommer åt att börja skruva bort elektroniken och frilägga motorn. Finns säkert instruktioner för liknande fläkt på Youtube.
Precis, kretskortet måste bort så man kommer åt under det.
Tycker det är oftare denna används vid olika fläktmotorer:https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/avdragare/demonteringsverktyg-2000051414https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/karosseriverktyg/demonteringsverktyg/demonteringsverktyg-2000019463Separata skruvar eller gängstänger behövs.Men använder kloavdragare så ofta det går. Vissa behöver vissa enklare specialverktyg som man kan göra själv. Bäst är det om man kan byta lager utanför värmesäsong.
I servicemenyn ska det gå att ställa in "Drift utan värmepump". Meny 11.1? Man håller inne Meny-knappen tills servicemenyn visas.
Hej Har precis råkat ut för samma problem att lagret är slut i min fläkt IVT AIRX 90, och undrar om du lyckades att yta lagret eller om man måste köpa en ny fläkt?
I natt rasade min IVT Air X9 (årsmodell 2014) fläkt också ihop!Hade tre olika larm, alla relaterade till fläkten.Startade om utedelen men fläkten låter mycket illa och går tungt!Så nu kör jag på elpatron tills jag kan riva isär utedelen, tur att det inte är så kallt ute!Behövs några speciella verktyg eller är det något som jag bör tänka på innan jag börjar riva isär utedelen?Är det två lager som behövs?