0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det påminner om det jag var med om som visade sig vara trasig kondensor (värmeväxlare). Massor av luft som aldrig upphörde. Läs länkad tråd. https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=82137.0
@NijaHar du möjligen aggresivt vatten?? Minns jag rätt att det även var läckage som satte punkt för din tidigare CE50?
Måste säga att felet låter nästan identiskt med ditt. Märkte du på något sätt tecken på att gasen var på väg att ta slut? Minskar läckaget av gas (och därmed luft i systemet) om jag väljer att enbart köra tillsatsen och undvika kompressorn?
Har precis haft tekniker på plats som bekräftade läckage i värmeväxlaren. En ny är beställd och byte sker förhoppningsvis i slutet på veckan. Upptäcktes även i samband med detta att ett steg på elpatronen verkar ha gett upp också, sannolikt pga. luften i systemet.Kör i dagsläget enbart på tillsats enligt tips och märks direkt på vattnet att det inte innehåller lika mycket luft och skummar inte lika mycket (även om det fortsatt kommer en del). Återkommer framöver efter att bytet är gjort