0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag ställde upp minfarten på den så att den åtminstone håller max 10 C på Vet inte varför Nibe gillar 15 C , det blir inte nån bra cirkulation på det.
Vad är optimalt delta m.a.p. COP? Jag kör på auto och mot 500l acc. Tank, cirk pump verkar bestämt sig för 33% och BF1=17,2l/min
Då verkar det då inte bara jag som får problem i autoläget, det fungerar ju ställa manuellt också när man väl hittat lämplig hastighet på pumpen. Kommer det bli annan skillnad på fram o retur beroende på hur varmt den skickar ut, det är ju viss skillnad om det är minus 5 eller minus 20 men det kanske håller sig mellan 5-10 diff oavsett om pumpen går i samma hastighet hela tiden?
Smurfen ; Det fungerar precis som du skriver på de äldre programvarorna ,men på de senaste 9xxxRx programvarorna fungerar auto-inställningen på cirk.pumpen som Carl N beskriver. Programmet kan varva ner hastigheten men har stora brister i uppvarvning av cirk.pump hastigheten. Maximala min hast. inställning 50% är för låg i mitt system då värmepumpen ger stor effekt på vår sommar o höst, då köldbäraren är varmare.Jag har övergått till manuell inställning av cirk.pumparna på kalla o varma sidan.