0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Får lite vibbar att det är dags att byta KB-pump.
Jag har inte riktigt hängt med, men provade du lufta ventilerna på din första bild? Om de är högsta punkten för köldbäraren kanske det är luft där som är problemet som du var inne på.
Halloj! Hade liknande problem på min bvp då den konstant tappade tryck under tid. Vid köpet av huset så var det en kunnig där som gjorde service men problemet kom tillbaks snabbt efter ca en månad.Efter ca två år så tog jag tag i problemet och samtidigt passade på att rengöra filter och fylla på brine.Vet ej hur du har luftat din brine men för mig så låter det som om du har fått in luft i brinen och för att lösa detta:Stäng av bvp.PÅ bilden med de två ventilerna, stäng av den röda kranen, koppla de två ventilerna till två slangar och gärna ett litet filter .-) Skaffa en dunk och fyll på med lite färdigblandad brine. Köp en borrmaskinspump eller vanlig pump som du sen kopplar in så att brinen från hålet töms ut i dunken och ny brine pumpas in i systemet via pumpen. Kör pumpen 1 timme eller så, så att systemet pumpas igenom och all luft försvinner. När detta är gjort, stäng ventilen med utgående brine sidan och fortsätt pumpa in på ingående brine sidan för att få upp trycket. Stäng ventilen (ingående brine) när trycket är ok. Ställ tillbaks den röda "kranen"/"vingen". Starta systemet och se om problemet är löst.
Ja det kanske är så. Den gick när jag gick till sängs i går och stod still när jag vaknade. Det porlade och skvalade rätt friskt i rören nu när jag startade upp den nu på morgonen, kan det vara så när den har stått still ett tag? Pumpade i gott om vätska igår efter att jag gjort rent filtret. Får se hur länge den kör nu innan den tröttnar. Edit: Det tog 5 minuter sen slutade kompressorn gå och den gick automatiskt över på tillsatsvärme . Stängde ned och startade upp och och den kör inte igång kompresorn. Inga felmeddelanden alls.Nu börjar jag trötta på det här.