Rickard och 19 gäster tittar på detta ämne.
Jo, men bedöm då utbudet efter de kriterierna då och gör klart att det är de kriterierna som man gjort urvalet på. Jag ogillar när personer med dokumenterad dåligt hum om elbilsutvecklingen försöker bedöma saker som han absolut inte är kompetent till att uttala sig om. Man behöver inte låtsas vara kompetent i allt.
Volvo EX 60 ser ut som något som en söndagsskolefröken skulle designat, fegt och slätstruket.Troligen en av världens bästa bilar dock, om den inte lider av horder med barnsjukdomar.
Du har väl ingen aning om vad jag kan om elbilsutvecklingen?Vad är det som gör dig till experten, jobbar du i branschen, eller har du jobbat där?Du menar verkligen allvar att du vet allt och ingen annan ska få yttra sig om vilka elbilar de gillar, för de förstår inget?
Ex60 ser ju betydligt snyggare ut än din tidigare bil du la ut ovan och och mycket snyggare än ev3. Ev3 såg ju ut som typ Cybertruck i hjulhuset. Som om man inte hade råd att skaffa de nödvändiga formarna. Ex60 stack inte ut öå något speciellt sätt, precis vad jag föredrar framför de som tigger om uppmärksamhet genom än det ena än det andra.Vad gäller att Ex60 säkert komer bli en bra bil, så skulle inte jag vara så säker på det. Har enbart ägt Volvo bilar tidigare men man tröttnar på dålig service och dåligt utveckling. S70 CNG-bil där det damp ner som en bomb att tanken måste bytas eller tas bort efter x antal år utan att det specas någonstans. Sedan en V60 som faktiskt fungerade, men som jag var tvungen att byta för att man bara kan ha samma bil i samma land (ej Sverige) x antal månader. En annan V60 där toppen gick efter de enorma Walesiska bergen (ironi). En V60 Plugin hybrid som var rena kassa kon för Bilia men ett svart hål för försäkringsbolaget. När den var 9.5 år så ringde försäkringsbolaget och varnade för att maskinskada upphör vid 10 år så rekommenderade mig att sälja den. Bytte in den en vecka före 10 års dagen. Då hade AC bytts (och bilen fungerar inte utan ac), kupefläkt bytts, fläktmotstånd bytts, bromsmodul bytts, dcdc omvandlare bytta, obc bytts . Säkert saker jag glömt. De flesta reparationer låg runt 10-30,000:- per gång.För mig är det ett rent under att jag nu har haft en bil i 3 år utan någon service eller reparation.Men jag litar INTE på att Volvo behärskar elbilsutvecklingen. Det gjorde de inte för 10+ år sedan och de lämnade kunderna i sticket. med undermåliga produkter och fel som borde ha varit enkla mjukvaruuppdateringar åtgärdades aldrig.