Dubbfria vinterdäck är nog tystare än sommardäck, men dubbat låter förstås.
Den polestar jag testade för ett par veckor sedan, en tre år gammal performance (Öhlindämpare och 20" fälgar) hade högt resonansljud från vägen i farter över 80 km/timme, hoppas min "standardfjädring" med 19" fälgar och mer gummi i däcken går tystare.
Var och testade en ny i veckan också, men även det var en performance, testade den aldrig i högre farter så jag kunde detektera om den var bättre än den begagnade, men bullret var inget jag regareade på direkt i alla fall.
Helt otroligt egentligen vilken skillnad det är mellan Skoda Enyaq och Polestar 2, båda är grymma, Skodan med mjuk och tyst gång, och Polestar med en otroligt limmad känsla på vägen, en riktig "förarbil" om man jämför med skodan som är mer skön transport.
Jag är lika imponerad av båda, men av olika skäl.
Ska bli intressant att se vilken man väljer när man har båda att välja mellan, jag tror inte att jag kommer ångra köpet av Polestar, men man vet aldrig.
Vi har nu kört snart 500 mil med skodan utan ett enda fel, det känns skönt.
Har dock en känsla av att däcken kanske inte blir så långlivade på någon av bilarna, även om man inte kör som en gangster så nyttjar man ju de 286 hästarna nu och då vid acceleration, så nog bör det slita litegrann, och tyngden gör ju att det rimligen slits däck i rondeller också, men än på en vanlig lite lättare bil.