JoA och 67 gäster tittar på detta ämne.
Har beställt en Skoda Enyaq 85X med vinterpaket och maxpaket inkl drag och vinterdäck som jag förhoppningsvis får inom 3 veckor, ska finnas i centrallager, om det är i Sverige eller någonstans i Europa förtäljer inte historien.Tror aldrig jag kört en bil som jag uppskattat mer än den, det är som att den är gjord för just mig.En lätt känslomässig upplevelse faktiskt.
Mmm, det där är märkligt att det ska vara så svårt, men jag såg faktiskt på Youtube att det gick ställa hur aggressivt klimatanläggningen skulle agera på Enyaq, tre steg som man kunde välja mellan, kanske den inte blåser max fläkt så snart man sätter sig i bilen och det är -30 grader ute om man ställer på lägsta känslighet?Bäst vore ju om man kunde ställa en individuell preferens som aktiverades av nyckel när man sätter sig, jag ändrar i princip aldrig på den inställning som funkar bäst.Som regel med blås både mot golv, i mitten och på framrutan - det räcker långt och är som regel tystas.Blir en liten annan sak med AC, där kan man acceptera max fläkt om det är riktigt varmt i bilen.Men på vintern blir det ju inte varmt i kupen bara för att man blåser på för fullt innan värmesystemet har hunnit värmas upp.Idioti är vad det är.KIA startar ju dessutom AC:n på vintern för att torka ut kupen, så efter 20 meter blåser det iskallt i kupen även om det är -25 grader ute, även om den var förvärmd innan man satte sig in.Hur tänkte dom där?