0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Inte servat på 5000 mil,
... beror på hur du definiera "servera" ... men jag sade att jag inte har serverat den sedan jag har köpt den.... så då blir det minst 7600 mil utan service ... ... sen rekommenderar jag att titta på denna film om bilverkstäder ....
Byta olja var 1500:e mil är ju självklart, vissa med longlife 3000 mil men redan det har visat sig ge motorskador så att inte byta olja på 5000 mil, nej då är den motorn av mig att anse som skrot och av noll värde.
Ja sälja en sån bil ärligt är nog svårt eller till väldigt lågt pris.
En service på Mekonomen skulle kosta mellan ca 4000 kr och 6700 kr.Serverar du bilen 3 ggr kostar det i snitt väl kring 15 000 kr. Bilens värde ligger väl omkring 25 000 kr.Så kostnaderna för en service får man väl aldrig mer in. Sen är det ofta annat som går sönder t.ex. fel med Aibagsystemet ... kopplingen kan gå sönder osv. ... bilen rostar .... så ...
Ett oljefilter kostar 84kr och 5l olja kostar 400kr och satsar man kostar en ny oljepluggskruv med ny kopparbricka 10kr, så mitt oljebyte går på under 500kr om man vet var oljepluggen är, hur oljefiltret ser ut och har en 17mm/19mm ringnyckel.