0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Tror på precis allt som du skriver., tills du kommer till avsnittet med 500 mil till släkten i Finland så blir det lite förvirrat.Man behöver inte vara den stressade typen för att få högt blodtryck av att först stå i kö, och sedan ladda i 45 minuter.Visst, man kan säga till sig själv att jag ändå skulle tagit en kaffepaus nu, men så är det ju inte i verkligheten - inte när man kör långt - då kör man så länge man orkar.Varken mer eller mindre.Jag har flera gånger kört mer än 100 mil på ett dygn, utan en tanke på laddning eller huruvida jag skulle kunna fylla på diesel i min bil.Allt annat är en försämring.Sen är det förstås en fördel om det fort blir varmt i bilen.Det skulle jag verkligen vilja ha, men samtidigt läser kan ju om tesla-ägare som försöker resa hem i minus 9 grader.Vad är egentligen sanningen?
Bra priser på elbilar ja. Hyundaien ska nu säljas. Köptes för 30000€ för 2,5 år sedan. Lade ut den för ägarens räkning på en bilaffärsbjudarsajt. Värderades till ca 18000€. Inga bud inkom! Betyder de vill bjuda mindre, gissade kanske 15000€. Isåfall blir mil kostnaden att ha ägt en elbil 5€/mil i bara värdeminskning!Nå, bara pengar, kanske hon lärt sig något av affären?
Ja, batterierna blir ju sämre med tiden och det gäller även om bilen bara står.En Toyota Yaris Cross Hybrid kostar ungefär lika mycket som begagnad (max ca ett år gammal) som ny. Så skulle du ha satsat på den skulle du snarast bli av med den.Toyota har flera månaders leveranstid på den ...
Tur det inte var min bil. Jag kör tills bilen går sönder…Enda fördelen med denna hyundai är att det är 7 års full garanti så garantin sträcker sig till 2027.Därtill ska en elbilsskatt nu komma på elbilar i finland (förutom då elskatt som redan finns på vanliga elen).En på min mors arbete bytte till ny toyota. Värdeminskning 1000€/år, 5 år gammal. Gillar själv inte hybrider. Ska vara antingen eller.
Därtill ska en elbilsskatt nu komma på elbilar i finland
Har ett bra erbjudande på en Yaris som är mer eller mindre ny, gått 0 mil och bara har stått inne i hallen i någon vecka (utställningsfordon).En fabriksny Mazda 2 Hybrid som kommer till handlaren i april skulle ungefär kosta lika mycket (det är ngn tusenlapp skillnad om man väljer samma färg), men den är då lite sämre utrustad (inga dimljus t.ex.).Men Mazdan är ju lite snyggare ...
Toyota är dyra att serva men har 10 års garanti om man servar hos Toyota. Mazda har också 10 års garanti men min erfarenhet är att de är billigare att serva.För mig går Mazda helt bort pga dålig infotainment. Nya Toyota har varit kass på det också men senaste årsmodellerna har blivit bättre, den billiga känslan i Toyota finns dock kvar och kvalitetskänslan i Mazda är oftast hög.Mazda 2 hybrid är för övrigt en Yaris som fått Mazdaemblem numera…
Kör som du säger 4500 mil om året (service tre ggr på ett år) så har du ändå ingen garanti mer än drygt två år.Kör du verkligen så mycket?
Inte servat på 5000 mil, den bilen hade jag inte rört, hade fått gå direkt till skroten.De bilar från Kia vi har som tjänstebilar får minskat restvärde med 20000:- om servicen missats en enda dag eller mil, vilket föraren får stå för vid återlämnandet.Anledningen är ju att alla garantier upphör att gälla.