0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Möjliga fel:Kabeln till strömkännare ligger an mot en annan strömkabel och tar då upp induktionen från denna som påverkar värdet (mest troligt).Kolla hur kablarna är dragna!Dessa kablar skall vara för sig.Annars:Kablaget till strömkännarna är felaktigt anslutna i kopplingsdosa eller inne i värmepumpen.Fel på strömkännare som är inbyggd i värmepumpen.
@Vet inte om du missförstod mitt inlägg. Snedbelastningen på faserna är inte pga min bvp. Det är typ tvättmaskin, diskmaskin och ugn som går på samma fas. Strömkännarna var inte inkopplade när jag fick felet. Värdena från bilden kommer direkt från min huvudbrytare med en ”Tibber pulse”.
Så den mäter strömmen internt till kompressorn, första felet (336) är nått alternativ till ett motorskydd?Då kommer ju funderingen på vad du har för huvudsäkring egentligen?Om det sitter 16A tröga proppar så kanske de börjar leda strömmen lite sämre precis innan de smälter och orsakar problemet på grund av din snebelastning?Eller att det är dålig kontakt nånstans, dåligt skruvat av elektrikern?
Jag skulle nog ta hem en elektriker och fördela storförbrukarna lite bättre mellan faserna.Jäkla amatör som kopplat din central, gissar att det är som när jag renoverade köket, 2 st montörer som inte hade koll där jag fick tala om för dem hur de skulle fördela grejerna mellan faserna.Den riktiga elektrikern var på plats 2 ggr, en i början och sen på slutet när allt var klart.