0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Kanske det är satt en begränsning för din borrhålstemperatur du kan kontrollera om du inte vill kontakta installatören först?
Som du skriver måste du på något sätt kunna reklamera, pumpen måste ju kunna leverera bättre än din gamla....Du har garanti. Men kanske inte så enkelt beroende på hur du köpt den. Hittade denna, 250 sidorHar du kanske redan plöjt igenom, är det för din ? Ser det står om power limitations, felsökning etcFinns andra här på forumet som nog sätter ditt problem direkt, vad det är. https://www.google.com/url?q=https://www.daikin.se/content/dam/document-library/Installer-reference-guide/heat/ground-to-water-heat-pump/EGSAH-D9W,EGSAX-D9WG_Installer%2520reference%2520guide_4PEN569820-1C_English.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwia_PvQnY6DAxXCcfEDHVOZA5cQFnoECAYQAg&usg=AOvVaw1-ierWyHDbppDFbH_5aucNKanske går att göra återställning av allt ihop och börja om? Skulle jag nog själv gjort ☺️, brukar bota översmarta inställningar.
Power limitations forts.Kontrollera om det är satt begränsningar enl pkt 6.6 tex BBR16. (Men verkar inte logiskt att begränsa kompressor och köra elpatron istället)Kanske ändå prova om det går sänka tillåten brine temp enl tidigare.
Jo det var det jag menade.En annan tanke.Läste i en annan tråd om en pump som levererade dåligt, orsaken var att en fas saknades, brända proppen satt i ett eget skåp.Kanske dettaeller att elinstallationen är 1/2 fas? läste i början av denna tråd om din elpatron på 2kW/tim och din kompressor som drar 20kW per dygn, låter inte som 3 fas, kanske be en elektriker kontrollera detta?
JaNågonstans finns det en spärr som hindrar den "varva upp". Den måste ju komma upp över 800W till närmare 2 kW, frågan är var? Någon här på forumet måste ju vara påläst om denna maskin!?
Jag har samma problem med en likadan pump. Installerades 7e nov och fram till den 15e dec hade den gått med över 800tim tillskottsvärme. Jag pratade med installatören igår och han sa att daikin precis hade skickat ut ett meddelande till installatörerna att dom har ett mjukvaruproblem som dom känner till på dom här pumparna. Jag har iallafall felanmält till honom då det inte går att få prata med daikin direkt. Så nu återstår att se om man får någon återkoppling