0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Wow! Men funkar det alltid att göra så, eller får du långa avfrostningar ibland?Du har nog extremt bra uptime på pumpen... Edit: 1200W-kanalvärmaren har nu kommit till terminalen, hoppas hoppas jag hinner få den idag! Ska bli spännande att se om din 1100W minus fläkteffekt, ger sämre förutsättningar än min större, fläktlösa kanalvärmare!? Är den 1100W totalt med fläkt, eller är den PTC-styrd?Vad är stoppvillkoret? Enbart tid? Eller temperatur på frånluft/avluft?
plastslangarna skapar även turbulens, så bs1 kan bli helknäpp av det, rör eller aluslang!
Alltså att isen förmodligen byggs på snabbare vid högre(kallare förångare)frekvenser?
Det, i kombination med hur hög luftfuktigheten är, tror jag. Ni kör ju visst torktumlare i samma rum, den luften som en sådan ger ifrån sig är både varm och innehåller mycket H2OMen bra änd¨å med såpass långa gångtider, mina är aldrig längre än typ 50 min, sedan alltid avfrostning i snitt 10 min, så nu blev jag lite avis
Men om mina beräkningar stämmer, så kommer jag spara in det på ett- till två år.
Intressant, jag ser att ni hade några gångtider som varade nästan två timmar igår kväll, fantastiskt, jättebra! Sedan verkar det som att kylan kom krypande framåt natten, precis som här faktiskt. Då blev gångtiderna kortare, närmare en timme. Inget konstigt egentligenJAg det är ingen lång tid. Men, nu vill jag inte låta negativ, tänk om du hade haft den här lösningen tidigare, kanske redan från dag ett, hur mycket hade du då sparat in? Usch, nej vi glömmer det. Du har gjort en bra lösning, ska bli spännade att följa driften framöverPS1 Har du kollat hur varma grejorna blir? Jag tänker värmefläkten och efterföljande frånluftsrör, så du inte riskerar något, som vi pratade om tidigarePS2 Har du kollat på ssprängskisserna för 750 resp 730 (visades i en annan tråd)? Dom har ju förenklar 730 avsevärt jämfört med 750. I 730 finns visst bara en tank och en cirkpump tex. Jag måste kolla in S735 lite
Min julklapp till er med "äldre" Nibe F750!