0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en 730, har ställt tillsats på max 3KW, hur räknas då tidsfaktor är en timma 3KWh eller 6Kwh som var grundinställningen?Hur många steg har tillsatsen? Hur mycket lönar det sig att öka fläkthastigheten, huset tomt just nu med 16grader inne, BSvärde på 210 ger max 82HZ, lönar det sig då att sänka tilluften för att inte dra in kalluft,men det blir troligen mer tillsats?
Tack för denna avancerade uträkning då slipper jag räkna!! men då är nästa fundering,mitt hus står tomt just nu, har sänkt innetemp till 16grader, lönar det sig då att öka till 20grader för att få högre frekvens,just nu med 210BS ger pumpen max 82Hz, detta räcker till utan elspets ned till ca -4Slutligen hur räknar elspets tidsfaktor? har min tillsats begränsad till 3KW, är då en timme tidsfaktor 3KWh?Jag har inte långa avfrostningar på min 730, inatt 2gånger 10min.
Tack, jo jag har MyUplink, NIBEs nya system eller rättare sagt har man väl outsorsat detta till ett externt företag som verkar köra detta på ett flertal olika märken, detta verkar inte helt färdigutvecklat för NIBE än, men nya uppdateringar kommer med jämna mellanrum, så kör ni NIBEUplink fortsätt med det så länge det går, det skall stängas ned under året tror jag?Konstaterar att på 82Hz drar pumpen 6A=1400W och klara då -5 grader, går i stort sett kontinuerligt förutom 3-4 avfrostningar per dygn, stiger utetempen mot 0 så minskar jag till 70% det ger ca 190BSDet ger 30-35KWh till värme/vv, med 210BS ,huset är 120kvm