0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har sett det går fort att borra, så skillnaden i tid är inte stor mellan 150 och 200m, sedan är frågan vad du kan förhandla dej till.Men jag säger alltid att fråga på att fördjupa ditt befintliga hål, för det bör bli billigast, det gjorde jag.
Kanske, prova och sänk! Eller att elpatronen går in eller inte går in.Prova minska Integral TillS! ~ -300?Eller att vpn tappat effekt? 🥶 Men nog inte eftersom hålet är så kallt 😉
En teori kan ju vara att kompressorn helt enkelt är slut och tappat kompressionen. Kompressorn startar men kan inte ge någon värme varpå den startar så mycket och ofta att borrhålet blir så kallt. Blir hetgasröret varmt ?
Jag fick tre start/stopp idag. Mot ca 18-20 samma tid förra året. Varför? Har jag för hög kurva.. 40 ingen tillsats heller, det e väl inte bra för hålet.. kan jag ställa den så tillsatsen går in mer? Kurva 40 bör ge ca 22c i vårt hus. Vi kom knappt upp i 20..
Kompressorn startar men kan inte ge någon värme varpå den startar så mycket och ofta att borrhålet blir så kallt.
Igår, så gick inte elpatronen in. Kompressorn gick från midnatt konstant och började slå av (totalt 3 gånger) mitt på dagen, då det blev plusgrader. Jag kör nu VP 60 och TS 310, betyder det att elpatron kommer stötta mer/oftare?
Så borde det vara, men du får följa upp detta, kanske du kan sänka ännu mer, bara och prova tills du hittar en inställning du ser blir bra.
Nu har jag snurrat igång åbäket igen. VP 60 TS 310, och jag såg att elpatron gick in, det gillar jag. Annars betyder det väl att man stressar kompressorn, som blir ledsen, då den aldrig kommer upp i önskat börvärde på framledningen? Imorgon kommer ett företag, och ska lämna offert på en CTC samt NIBE. Har även kontakt med ett företag som borrar. Jag kommer med störst sannolikhet att köra på ett nytt borrhål, istället för en ny pump, i dagsläget.
Är det så att KB in är + 3 och ut -10 så är det något fel någonstans. Antingen fel på givare på kalla sidan eller så pumpar det för sakta. Det med för sakta gör att KB kyls i VP rätt häftigt, öka farten på den pumpen med några snäpp om det går. Har inte läst allt. Men har du ett filter på KB, kan det ha geggat igen, nästan stopp på flödet. Det med givarna, det går att skifta dom och se vad det visar, blir det lika, så är dom korrekta. På kalla sidan KB, så blir det mycket kondens och i bland går det fukt i dom med fel färde som följd. Inte första gången som givare på KB säger upp sig.