0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Oklart. Nu kör jag efter Bertil's optimeringsguide, som finns här fastklistrat. Dvs "Väljer man -99 för vp-start och -990 för start av el-patronen". Dessa värden har jag kört för det mesta.
Då tycker jag du ska sätta så som jag förslog, vi har likadan pump och modell. tycker 999 för patronen är på tok för långt gående. max 650.
Hur skulle jag sätta, kan inte se förra sidan, av någon anledning..Spännande. Hur djupt borrhål har du?
104 meter aktivt borrhål till en pump på 7,5 kW i Sundsvall, då är temperaturvärdena rimliga. Förstår inte varför man inte valde djupare borrhål. Som det är är det snålt även till en 5 kW pump. Märkligt att det inte har varit problem tidigare. Jag tycker det borde ha krånglat i slutet av vintern för länge sedan. Har det tillkommit uppvärmd yta?
Hur skulle jag sätta, kan inte se förra sidan, av någon anledning..
Hur många timmar har du på kompressorn då? Tryck till sista sidan och vänta på rullande text Vp 22.000 Ts 6000 ExempevisOch när pumpen driftsattes. Så kan man slå ut per år hur mycket den faktiskt går.
Hej, Nu så har jag ändrat VP till 120 från 60 samt TS till 650 från 990. Vad betyder det i praktiken?DT VP 27310H (slagit om, vet ej vid vilka timmar) DT TS 4585H DT VP VV 11260Pump från 2001 borrhål 118meter.
Vad sa teknikern att vara orsaken till dina LP larm och vad du bör göra fortsättningsvis?
Jag håller på att ta in offert för enbart ett borrhål. Ska jag satsa på en 150meter?