0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kompressorvärmaren ser ju till att du inte får vätskeslag i kompressorn. köldmediet dras ju till det kallaste stället
Över ett dygn är absolut för lång tid enligt mig. Två körningar per dag vill jag inte gå under. Utan kompressorvärmare.
Kan du förklara detta lite mer ?Inomhus/utomhus? Gäller det alla scroll?
Min Bergvärmepump sitter innomhus.Märkligt att när jag mäter motstånd på trådarna till kompressorvärmaren så får jag 0 Ohm, antigen sitter det en termostat eller så är den oanvändbar.....
jag har satt en kompressorvärmare på min mitsubishi hero, bara en 15w värmare, men innanför isoleringen så räcker det om den blir 20 plusgrader, då drar ju köldmediet från oljan och till förångaren
Det beror lite på. Det är generellt inte bra med varmare kondensor, men det kan hända det delar upp sig lite beroende på temperaturer och intern utrymme. Men att det ligger i förångaren är ibland dåligt, eftersom det är efter expansionsventilen, med andra ord köldmedium fritt i sugsidan som kan ge risk för vätskeslag. Men, är det en bergvärmepump eller annan motsvarande intern konstruktion som har en värmeväxlare som rymmer mycket och har sugöppningen på ovansidan av förångaren, då blir hela förångaren som en vätskeseparator. Då är det snarare en av de bästa ställena att det samlar sig.