0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för alla svar, det känns verkligen som att man lär sig mycket här.Intressant tanke att det kan vara en temperatursensor i innedelen som inte funkar. Samtidigt har jag ju ingen felkod på innedelen? Power-lampan ska blinka på något sätt om den känner av ett fel. Det kan ju förstås vara så att den inte uppfattar detta som ett fel...Jag antar att det blir till att kontakta en tekniker för att undersöka fyllnadsmängden till att börja med och säkert lite annan felsökning. Vore väl inte så märkligt om lite gas läckt ut på 10 år? Jag gjorde service på den för ett år sedan ska sägas.Vet ni någon i Göteborgsområdet som är bra på Mitsubishi och som också kan tänka sig att faktiskt hitta och laga ett fel och inte bara sälja på mig en ny anläggning? Blir det orimligt dyrt att laga är det givetvis en sista utväg.Pumpen är köpt av Polarpumpen för ca 10 år sedan. De är inte helt enkla att ens ringa till, har jag märkt.
Hej,Försöker förstå vad felet är med min 10 år gamla luftvärmepump. Om jag bryter strömmen och startar om pumpen så går den igång och värmer som den ska i ca 15 min. Sedan ställer den sig i något slags viloläge där den fäller upp vingarna till ett annat läge, slutar värma och inte blir responsiv för fjärrkontrollsinput om fläkthastighet, vingvinkel eller temperatur. Däremot går det att byta mode. Man kan få den att kyla etc, men när man återgår till Heat-läget så ställer den sig igen i det här vänteläget. Enda sättet att få igång den då är att stänga sv, bryta strömmen, slå på igen och starta om. Då upprepas proceduren ovan.Vad kan detta vara för fel? Jag har provat att köra mintemp på kyla och maxtemp på värme för att väca den, jag har bytt fjärrkontrollsbatterier och resetat enligt konstens alla regler, rengjort alla filter, stängt av i-see mm. Tacksam för all hjälp!