0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan ha kastat om vilken som var vad. Värdet före () verkar mera logiskt, men kör den legionella bara med elpatron nu? Borde inte vara möjligt att komma i så hög temperatur med endast kompressor.
Användes något vv kl 600 imorse? Temperaturen kan inte falla sådär baraOch så är det lugnt en tid och så kör den på igen.
Tack för input, Nisse ! Ska ta med mig de till rörmokaren imorgon..Men ännu en reflektion då jag stått vid pumpen nu hela tiden sen den körde legionella och nu har de inte gått lika bra som igår. Tempen på röret till beredaren kyls ner direkt från +60 till +23 och de jag märker är att cirkulationspumpen går hela tiden. Ska den verkligen göra de när inget behov av värme finns enligt displayen, framledning visar 28 (33) och retur 27(55)..Och i detta nu när jag står här så ändrade den displayen till "Värmepump start 6 minuter" fast behållaren för VV är helt full. 🤔Har lagt in ett larm i mobilen att när nästa körning nu är klar ska jag gå och dra ur CP och se vad som händer..
Om det inte cirkulerar värmevatten så får värmepumpen fel temperatur på givarna, VP behöver veta systemets temperatur för att räkna gradminuter och temperaturen inne i VPskalet är inte den samma som systemet utanför VPskalet .
Vet inte men antar att du inte har bypass till elementslinga? Att CP går hela tiden (intern antar jag?) har kanske att göra med sommarurkoppling var på tidigare men som nu isf går pump hela tiden när sommarurkoppling inte är aktiv?Eftersom du bytt till Grundfos alpha 2 25-60 180 så kan du se flöde i display, det brukar vara ganska lika oavsett vilket vatten den gör i alla fall på min anläggning, kanske har du din felinställd?"Tempen på röret till beredaren kyls ner direkt från +60 till +23 och de jag märker är att cirkulationspumpen går hela tiden." Är det pumpens givare?
Då framledning bör är för lågt jämfört med framledning är så startar kompressorn och gör värme till huset direkt. Är bör riktigt lågt som i ditt fall så väljer styrningen att aktivera tillsats + kompressorn, för att få upp temperaturen snabbare. Därför är integralen -800.